MojMeni

Mojstri, učitelji in učenci

Flickr-  Nathan Russell

Flickr- Nathan Russell

Veliko stvari se ne da opisati s pravili. Mojster dela z občutkom in z zalogo izkušenj. Gledati mojstra pri delu in se pustiti njegovemu usmerjanju je eden najboljših načinov učenja.
Tega manjka v šolah. Koliko učiteljev je mojstrov. Vsak pravi mojster pa je tudi učitelj. Morda ne zna povedati, morda ne zna razložiti kako in zakaj. Zna pa pokazati in učenca popraviti, ga premakniti.

Nekaj časa nazaj sem delal z mojim očetom, ki je mojster v kovinarstvu in strojništvu z nekaj man kot 70 leti izkušenj. Večino časa sem delal sam, ko pa se je kaj zataknilo, je pristopil in pokazal, naredil ali usmeril. Skoraj vedno je šlo za stvari, ki se jih ne da povedati. Delo z mojstrom zahteva ponižnost, potrpežljivost in odprtost. Tega sem se šele sedaj malo bolj naučil? Včasih sem želel vedeti takoj, vedeti zakaj, a to se pri učenju od mojstra vedno ne da.

Potrebujemo mojstre učitelje in potrebujemo učenje od mojstrov: z opazovanjem in z lastnim delom, ki ga mojster po potrebi usmeri.

Kdaj ste se nazadnje učili od mojstra? Kdaj ste nazadnje bili mojster, ki uči? Kaj je tisto, v čemer ste mojster in bi učili druge? Mojstri so predani svojemu delu in ga z veseljem prenašajo naprej. Zdi se mi dober izziv za šole, da razmišljajo o mojstrskem učenju. Da povabijo mojstre v šolo in navdušijo učitelje, da učijo tisto, v čemer so mojstri. Na tisto, kar učijo, pa naj nalepijo učni načrt. Če mojstrica pletenja z zanosom uči otroke pletenja, je to vredno zelo veliko. Vzorci, dolžina volne, ploščina spletenega in še kaj, pa je tisto, kar doda iz učnega načrta. Vse skupaj postane spleteno v celoto znanja in veščin, ki ostanejo.

,

No comments yet.

Dodaj odgovor

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes