NOVO! Spletni tečaj – Naravoslovje v vrtcu in 1. triadi: 19 vsebin z brezplačnim predogledom treh video vsebin!
Kar morate vedeti o naših spletnih seminarjev:
Statistika izvedb webinarjev:
Število izvedb
Število udeležencev
Načrtovani BREZPLAČNI spletni seminarji, ki se jih lahko udeležite:
Tukaj trenutno ni ničesar…
Načrtovani PLAČLJIVI spletni seminarji, ki se jih lahko udeležite:
Predodžbe o brojevima formiraju se od 3. godine i dalje te u prve tri godine školovanja. Ove osnovne predodžbe o brojevima temelj su za uspješnost učenja matematike i dobrim dijelom u predmetima koji su povezani s matematikom.
Ali… koji je primjereni alat za izgradnju temelja matematike u tako ranom razdoblju života?
Numicon je namijenjen djeci, odn. učenicima starim približno od 3 do 10 godina za više osjetilno učenje matematike – ponajprije spoznavanje brojeva i veza između njih, osnovnih računskih operacija i uzoraka. Numicon elementi daju konkretnost kod upoznavanja matematike i to je upravo ono što je djeci potrebno u ovom razdoblju.
Što ćete naučiti o ovom webinaru:
- Koji su osnovni elementi Numicona i zašto ih koristimo.
- Kako djeca počinju učiti?
- Zbrajanje, oduzimanje, prijelaz preko deset.
- Množenje i dijeljenje pomoću Numicona.
- Iskustvo korištenja Numicona u vrtiću.
- Iskustvo korištenja Numicona u 1. trijadi osnovne škole (učiteljica Ida Veselovac, koja više godina radi s Numiconom u prvim razredima osnovne škole, predstaviti če način rada sa Numiconom, kako početi i efikasno koristiti Numicon za učenej numeričkih predodžbi i računskih operacija)
Ida Veselovac
Učiteljica razredne nastave koja već nekoliko godina koristi Numicon u nastavi matematike u prvim razredima osnovne škole. Predstavit će konkretne primjere korištenja Numicona u nastavi.
Danilo Kozoderc
Danilo več 8 godina upotrebljava Numicon i izvodi seminare za učitelje i roditelje. Isto tako vodi grupo školske dece i grupo dece iz vrtiča. U Plavoj radionici več 10 godina razvija i provodi radionice za deco sa područja nauke, tehnologije i matematike. Učenje kroz rad njegov je temeljni fokus. Ove godine održao je više od 10 webinara o upotrebi Numicona i STEM poučavanju za slovenačke , hrvatske i srpske sudionike.
Cena Webinarja je 25 EUR.
Što mogu očekivati kod korištenja Numicona?
Koristim Numicon. I to jako intenzivno. U razredu općenito, a dobro je došao i u nastavi na daljinu. Trenutno poučavam u trećem razredu i još jednom iz prakse mogu potvrditi da je to jedno od najboljih pomagala za poučavanje matematike u trećem razredu osnovne škole. Kako za oblikovanje predodžbi o brojevima, tako i za računanje. Odličnim se pokazao kod usvajanja računanja s prelaskom na dekadsku jedinicu, a jedinstven je kod učenja tablice množenja, brojčanih izraza i slično.
Katja Čadež, učiteljica u prva tri razreda u OŠ Davorina Jenka, Cerklje na Gorenjskem
Više informacija i prijava na webinar.
Kupi ulaznico.
Pretekli spletni seminarji:
Številske predstave se oblikujejo od 3. leta naprej in v 1. triadi. Te osnovne številske predstave so temelj za učno uspešnost pri matematiki in precej predmetih, ki so povezani z matematiko.
Numicon je namenjen otrokom oz. učencem starim od približno 3 do 10 let za veččutno učenje matematike – predvsem spoznavanje števil in povezav med njimi, osnovnih računskih operacij in vzorcev. Numicon elementi dajo konkretnost pri spoznavanju matematike in ravno to otroci v tem obdobju potrebujejo.
Kaj boste spoznali na tem webinarju:
- Kateri so osnovni elementi Numicona in zakaj jih uporabljamo.
- Kako otroci začnejo z učenjem?
- Seštevanje, odštevanje, prehod preko desetice.
- Množenje in deljenje z Numiconom.
- Izkušnja uporabe Numicona v vrtcu.
- Izkušnja uporabe Numicona v 1. triadi OŠ.
Webinar izvaja Danilo Kozoderc
Osem let izvaja delavnice za učitelje, vzgojitelje in starše. Numicon preizkuša pri svojih otrokih. Dve leti vodi v vrtcu dejavnost Brihtna glavca, kjer se otroci srečujejo z matematiko (Numicon), naravoslovjem in robotiko. Dela pa tudi s skupino otrok 1. triade, ki gradijo številske temelje s pomočjo Numicona.
Kaj lahko pričakujem pri uporabi Numicona?
Dve leti je naša hči s pridom uporabljala Numicon, ki ji je zelo olajšal računanje. Nato smo ga prodali dalje. Toplo ga priporočam za vse otroke, ki imajo slabše številske predstave.
Alenka Brilej, mama
Sama Numicon uporabljam. In to zelo intenzivno. V razredu sploh, prav je pa prišel tudi na daljavo. Trenutno poučujem v tretjem razredu in še enkrat lahko iz prakse potrdim, da je to eden najboljših pripomočkov za poučevanje matematike v prvem triletju osnovne šole. Tako za oblikovanje številskih predstav kot tudi za računanje. Odlično se obnese pri osvajanju računanja s prehodom čez desetiško enoto, enkraten je pri učenju poštevanke, številskih izrazih in podobno.
Katja Čadež, učiteljica v 1. triadi
na OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem
Od osnovnega seštevanje in odštevanja do množenja, deljenja, ulomkov in decimalnih števil.
KDAJ: 28. september 2022 od 18h do 20h (2 uri)
CENA: 25 EUR
Ob prijavi je potrebno kupiti virtualne vstopnice. Nakup tukaj.
Webinar je namenjen tistim, ki že delajo z Numiconom in bi želeli Numicon uporabljati tudi v 3. in višjih razredih. Primerno za uporabo v šoli in doma, kjer želimo dati otrokom dobre vizualne predstave in možnost, da primejo matematiko v roke.
Na začetku bomo na hitro ponovili osnovni koncept dela z Numiconom tako, da bo uporabno tudi za tiste, ki se z Numiconom prvič srečujejo.
- Razvoj miselnih predstav glede števil
- Odštevanje kot obratna operacija od seštevanja
- Posploševanje (npr.: od računanja z enicami do računanja z deseticami)
- Prištevanje in odštevanej desetic in enic – potovanje po stotičnem kvadratu
- Sestavljanje števil do 20
- Seštevanje dvomestnih števil
- Pisno seštevanje in odštevanje s podpisovanjem
- Poštevanka in množenje (gradimo vizualne predstave)
- Deljenje in ostanek pri deljenju z Numicon oblikami, številskimi (Cuisenairjevimi) palčkami in čepki
- Kako besedeilne naloge prevedmo v Numicon in pridemo do rezultata
- Ulomki in decimalna števila
- Oblikovanje številskih izrazov in računanje z njimi (npr.: 4 x 3 + 2 x 5)
Webinar izvaja Danilo Kozoderc. Osem let izvaja delavnice za učitelje, vzgojitelje in starše. Numicon preizkuša pri svojih otrokih. Tri leti vodi v vrtcu dejavnost Brihtna glavca, kjer se otroci srečujejo z matematiko (Numicon), naravoslovjem in robotiko. Dela pa tudi s skupino otrok 1. triade, ki gradijo številske temelje s pomočjo Numicona.
KADA: četvrtak, 13. listopad 2022 od 16.00 do 18.00 sati
CIJENA: 25 EUR
Individualni pristupnici (prijave bez institucije ili institucije) ipak trebaju kupiti virtualnu karticu (piše u pristupnici).
Kako inspirirati djecu za tehnologiju i znanost za praktično učenje?
Čim učenicima prvog razreda date žice, bateriju, žarulju i konkretne upute, oni počinju istraživati. Bez potrebe opširnih uputa, većina ih je uspjela sklopiti strujni krug i žaruljica je bljesnula. Lako puno radim s djecom, ostao sam iznenađen kako su se odmah snašla. Djeca znaju često iznenaditi. Ona mogu uraditi više nego što mi očekujemo.
Kako su djeca uspješno spojila strujni krug, dali smo im još malo teorije i novih izazova. Upalila su još jednu žarulju, prekidač, motor. Siguran sam da su prilično dobro zapamtila da krug mora biti zatvoren i da izvor struje mora biti u njemu. Ova vrsta učenja praktičnim radom vrlo je uspješna. Možda će trebati više vremena, ali za razumijevanje i za pamćenje isto treba mnogo vremena.
Jednom smo prilikom vodili radionicu izrade hidrauličke robotske ruke od kartona i injekcijskih šprica namijenjenu za djecu od 8 do 12 godina i primjetili smo da su djeca uživala u samoj aktivnosti. Nastali su prekrasni proizvodi kojima se moglo manipulirati daljinskim upravljačem. Robotska ruka mogla je uhvatiti predmet, podići ga, okrenuti se i ispustiti. Korištenje ruke bilo je čak zabavnije od izrade. Ono što me iznenadilo u razgovoru s roditeljima jednog od sudionika jest da su rekli koliko je njihov sin tijekom ove radionice puno i konkretno naučio o hidraulici, pritisku i silama. Teoriju smo prezentirali ukratko i u realnom vremenu te ju povezali praksom.Kad prvo krenemo sa stvaranjem i eksperimentiranjem, a potom dodamo i teoriju, činjenice i definicije, tad se teorija u potpunosti uklapa s dječjim iskustvom jer bolje razumiju ono što rade i motiviranija su za učenje.
Ovakav način učenja zahtijeva određene vještine i vjerojatno malo drugačiji način rada. I sam sam prošao kroz te izazove, ali sa svakim novim iskustvom, sa svakim novim sadržajem, bilo je lakše. Bilo je to praktično učenje. Možda prvi put nije bilo idealno, ali naučio sam nešto za sljedeći pokušaj.
U posljednjih 10 godina intenzivnog rada sa skupinom vrtićke i školske djece u našem centru Modra delavnica te provođenjem brojnih radionica prilikom tehničkih dana u slovenskim školama, akumulirale su se mnoge konkretne aktivnosti koje su više puta provjerene u radu s djecom i učiteljima.
Koliko su djeca radoznala i koliko su sposobna, uvidjeli smo već u prvom razredu. Za što su tek sve sposobni i motivirani učenici u 4. ili 5. razredu!
S tim ciljem pripremili smo interaktivnu online radionicu u trajanju od 3 školska sata na kojoj vam predstavljamo niz prirodoslovno-tehničkih aktivnosti primjerenih za rad s učenicima od 1. do 5. razreda.
Online seminar ponudit će:
- 20 (i više) konkretnih aktivnosti,
- što i kako djeca uče kroz te aktivnosti,
- kako uspješno i učinkovito integrirati aktivnosti u nastavu,
- koji su materijali i alati potrebni za provedbu.
Navodimo nekoliko konkretnih aktivnosti:
- balon na vrući zrak i učenje o pretvorbi topline i energije,
- električni krugovi i elementi u krugu; spojevi, prekidači, strujni i naponski
- slonova pasta za zube i učenje o kemijskim reakcijama
- klizanje ili koristi i štete trenja
- zanimljivi uređaji od šprica; hidraulika, pneumatika, tlak i sile
- model rada elektromotora, razlika između motora i generatora
- Što brže pada i kako se riješiti otpora zraka?
- Kako sve možemo napuhati balon?
- Prototipsko učenje (zašto je iskustveno učenje tako uspješno i kako ga uvesti u nastavu?)
- Učimo programirati jednostavne robote – bez ekrana.
- Uhvatite se matematike (neke ideje za iskustveno učenje matematike)
Interaktivna online radionica u trajanju od 3 školska sata predstavlja skup prirodoslovno tehničkih aktivnosti primjerenih za rad s djecom od 1. do 5. razreda.
Aktivnosti su prikazane tako da se mogu odmah koristiti. Za većinu aktivnosti rabimo materijale i alate koji se mogu pronaći u kućanstvu ili se mogu kupiti.
Posebno je važno djeci pružiti iskustvo kojim uspješno i učinkovito uče.
Većina aktivnosti može se provesti s lako dostupnim i jeftinim materijalima i alatima. Većinu ih možete pronaći u kućanstvu, a neke kupiti prilično povoljno u raznim trgovinama.
Ovo je samo nekoliko opcija. Jednom kad krenemo na put praktičnog učenja radeći u području znanosti, tehnologije i matematike, otkrivamo nove izazove koji sui učenicima vrlo zanimljivi, motiviraju ih i omogućuju im učinkovito učenje.
Za učitelje to svakako znači dodatni posao na početku. Ovaj rad se isplati kada prepoznamo koliko dobro djeca usvajaju određene sadržaje i otkrivaju svoje sposobnosti i interese.
Postoje i mnoge aktivnosti koje zahtijevaju minimalnu dodatnu pripremu. Koristimo ih odmah i rezultat je odmah vidljiv.
Ovaj webinar može biti dobar prijedlog za novu nastavnu godinu, jer svake godine trebamo neke nove ideje i izazove. Ovdje ćete ih dobiti najmanje 20, a svaka od ovih ideja otvorit će prostor za dodatne nove aktivnosti, nove metode, nove materijale.
Nakon webinara dobit ćete i opis svih aktivnosti, pristup našem YouTube kanalu na kojem su brojne aktivnosti i eksperimenti predstavljeni putem videa te ulazak u FB grupu koja je namijenjena razmjeni ideja, postavljanju pitanja i dijeljenju primjera dobrih praksi.
KDAJ: ponedeljek, 3. oktober 2022, od 13:30 do 16:00
CENA: 25 EUR
Prijava je možna preko spletnega obrazca, ki se nahaja na spodnjem gumbu.
Individualni prijavitelji (prijava brez institucije oz. ustanove) še kupite virtualno karto (piše v prijavnem obrazcu).
Ko prvošolčkom daš nekaj žic, baterijo in žarnico in navodila, naj nekaj naredijo s tem, začnejo raziskovati. Brez kakršnih koli drugih navodil, večina uspe sestaviti električni tokokrog in žarnica zasveti. Čeprav precej delam z otroki, sem bil tudi sam presenečen nad tem, kako so se znašli. Otroci tako pogosto presenečajo. Zmorejo in naredijo več, kot pričakujemo.
Ko so otroci uspeli povezati električni krog, smo jim dali še nekaj malega teorije in nove izzive. Vključili so še eno žarnico, stikalo, motorček. Prepričan sem, da so si precej dobro zapomnilil, da mora biti električni krog sklenjen in v njem izvor električne energije. Takšno učenje z delom je zelo uspešno. Morda zahteva več časa, a tudi pomnjenje in razumevanje sega precej dlje.
Ko smo nekoč izvajali delavnico izdelave hidravlične robotske roke iz kartona in injekcijskih brizg za otroke od 8 do 12 let, so otroci uživali ob sami dejavnosti. Nastali so lepi izdelki, ki so jih lahko z “daljinskim upravljalnikom “ vodili. Robotska roka je lahko prijela predmet, ga dvignila, se obrnila in ga spustila. Uporaba roke je bila seveda še bolj zabavno kot izdelava. Kar pa me je res presenetilo, je bilo ob druženju s starši enega od udeležencev. Povedal sta mi, koliko teoretičnih dejstev o hidravliki, talku ter silah, jim je sin povedal. Mi smo pa to teorijo tako mimogrede in sproti podajali med samo izdelavo in uporabo roke.
Ko najprej začnemo z ustvarjanjem in eksperimentiranjem in potem dodajamo teorijo: dejstva, definicije in še kaj, se ta teorija dobro prime na izkušnje otrok, In ne samo, da se dobro prime, otroci jo tudi bolje razumejo in so bolj motivirani za učenje.
Takšen način učenja zahteva nekaj spretnosti in verjetno tudi malo drugačen način dela. Sam sem tudi šel skozi te izzive. Z vsako novo izkušnjo, z vsako novo vsebino, je šlo lažje. Vse skupaj pa sem vzel kot učenje z delom. Morda v prvo ni bilo idealno, sem se pa kaj naučil za naslednji poskus.
V zadnjih 10 letih intenzivnega dela s skupino otrok v vrtcu, s skupinami šolskih otrok v našem centru Modra delavnica in z izvajanjem številnih delavnic na tehničnih dnevih po slovenskih šolah, se je nabralo veliko konkretnih dejavnosti, ki so večkrat preizkušene in podkrepljene z odzivi otrok in učiteljev.
Pri našem delu smo spoznali, kako radovedni so otroci in koliko so sposobni narediti že v prvem razredu, da ne govorimo o tem, kaj vse pa so zmožni in motivirani narediti v 4. ali 5. razredu.
S tem namenom smo pripravili interaktivno spletno delavnico v trajanju 3 šolske ure, kjer vam predstavimo nabor naravoslovno – tehničnih dejavnosti primernih za delo z otroki od 1. do 5. razreda.
Dejavnosti so prikazane tako, da jih lahko takoj uporabimo v razredu. Za večino dejavnosti uporabimo materiale in pripomočke, ki jih najdemo v gospodinjstvu ali pa so poceni na voljo v ustreznih trgovinah.
Posebej pomembno pa je to, da otrokom na ta način damo izkušnjo skozi katero se uspešno in učinkovito učijo.
Kako preko učenja z delom navdušiti otroke za tehniko in naravoslovje?
Interaktivna spletna delavnica v trajanju 3 šolske ure predstavi nabor naravoslovno – tehničnih dejavnosti primernih za delo z otroki od 1. do 5. razreda.
Dejavnosti so prikazane tako, da jih lahko takoj uporabimo v razredu. Za večino dejavnosti uporabimo materiale in pripomočke, ki jih najdemo v gospodinjstvu ali pa so poceni na voljo v ustreznih trgovinah.
Posebej pomembno pa je to, da otrokom na ta način damo izkušnjo skozi katero se uspešno in učinkovito učijo. Ko otroci nekaj poskusijo oz. sami ustvarjajo, so zelo dovzetni za učenje. Želijo tista znanja, ki jim bodo omogočila, da bodo pri poskušanju in ustvarjanju uspešni.
Tisto, kar sami poskušajo in naredijo, bodo bistveno bolje razumeli in si tudi bolje zapomnili.
Spletni seminar bo ponudil:
- 20 (in še kakšna) konkretnih dejavnosti
- kaj in kako se otroci skozi te dejavnosti učijo
- kako dejavnosti uspešno in učinkovito vključiti v pouk
- katere materiale in pripomočke potrebujemo za izvedbo.
Nekaj konkretnih dejavnosti:
- toplozračni balon in spoznavanje toplote ter energijskih pretvorb
- električni kroge in elementi v krogu; vezave, stikala, tok in napetost
- slonova zobna pasta in spoznavanje kemijskih reakcij
- Kdaj zdrsi ali koristnost in škodljivost trenja
- Zanimive naprave iz injekcijski brizg; hidravlika, pnevmatika, tlak in sile
- Delujoči model elektromotorja, razlika med motorjem in generatorjem
- Kaj pada hitreje in kako se znebimo zračnega upora?
- Kako vse lahko napihnemo balon?
- Prototipno učenje (zakaj je izkustveno učenje tako uspešno in kako ga uvesti v pouk?)
- Učimo se programirati enostavne robotke – brez zaslonov.
- Primi matematiko v roke (nekaj idej za izkustveno učenje matematike)
Večino dejavnosti lahko izvedemo z lahko dosegljivimi in poceni materiali in pripomočki. Precej jih najdemo v domači kuhinji, nekatere pa precej poceni lahko kupimo v različnih trgovinah.
To je le nekaj možnosti. Ko enkrat stopimo na pot učenja z delom na področju naravoslovja, tehnike in matematike, odkrivamo nove izzive in odkrivamo, da so vsi ti izzive zelo zanimivi za učence, jih motivirajo in jim omogočajo učinkovito učenje.
Za učitelje to zagotovo pomeni na začetku dodatno delo . To delo pa je poplačano, ko prepoznamo, kako dobro se otroci naučijo določenih vsebin in kako odkrivajo svoje sposobnosti in interese.
Veliko dejavnosti pa je tudi takšnih, ki zahtevajo minimalno dodatnih priprav. Uporabimo jih takoj in rezultat je tudi takoj viden.
Ta webinar je lahko dober izziv za novo šolsko leto, Vsako leto potrebujemo nekaj novih idej. Tukaj jih boste dobili vsaj 20 in vsaka od teh idej bo odprla prostor za dodatne nove dejavnosti, nove metode, nove materiale.
Po končanem webinarju dobite še opis vseh dejavnosti, dostop do našega YouTube kanala, kjer je veliko dejavnosti in poskusov predstavljenih preko videa ter vstop v FB skupino, ki je namenjena izmenjavi idej, postavljanju vprašanj, deljenju dobrih praks.
Webinar izvaja Danilo Kozoderc, univ. dipl. inž. elektrotehnike in prof. soc. in filozofije. Vodi Modro delavnico – center tehnike in naravoslovja v Framu. V zadnjih 10 letih je pripravil in vodil številne delavnice za otroke in mlade tako v centru v Framu kot tudi po šolah in drugih ustanovah v Sloveniji in Hrvaški. Prav tako pa je pripravil in izvedel veliko usposabljanja z učitelje in vzgojitelje ( Naravoslovje v vrtcu in 1. triadi, STEM v prvi in drugi triadi, Glava, roke in srce – izzivi poučevanja z delom.
Izvaja tudi usposabljanja za podjetja. V preteklosti je učil na srednji šoli in deloval kot skavtski voditelj.
Comments are closed.