Na_vrhu

WEBINAR: Naravoslovje in tehnika v 1. in 2. triadi (STEM)

Ko prvošolčkom daš nekaj žic, baterijo in žarnico in navodila, naj nekaj naredijo s tem, začnejo raziskovati. Brez kakršnih koli drugih navodil, večina uspe sestaviti električni tokokrog in žarnica zasveti. Čeprav precej delam z otroki, sem bil tudi sam presenečen nad tem, kako so se znašli. Otroci tako pogosto presenečajo. Zmorejo in naredijo več, kot pričakujemo.

Pri našem delu smo spoznali, kako radovedni so otroci in koliko so sposobni narediti že v prvem razredu, da ne govorimo o tem, kaj vse pa so zmožni in motivirani narediti v 4. ali 5. razredu.

S tem namenom smo
pripravili interaktivno spletno delavnico v trajanju 3 šolske ure, kjer vam predstavimo nabor naravoslovno – tehničnih dejavnosti primernih za delo z otroki od 1. do 5. razreda.

KDAJ: ponedeljek, 3. oktober 2022, od 13:30 do 16:00
CENA: 25 EUR

Prijava je možna preko spletnega obrazca, ki se nahaja na spodnjem gumbu.

Individualni prijavitelji (prijava brez institucije oz. ustanove) še kupite virtualno karto (piše v prijavnem obrazcu).

Ko so otroci uspeli povezati električni krog, smo jim dali še nekaj malega teorije in nove izzive. Vključili so še eno žarnico, stikalo, motorček. Prepričan sem, da so si precej dobro zapomnilil, da mora biti električni krog sklenjen in v njem izvor električne energije. Takšno učenje z delom je zelo uspešno. Morda zahteva več časa, a tudi pomnjenje in razumevanje sega precej dlje.

Ko smo nekoč izvajali delavnico izdelave hidravlične robotske roke iz kartona in injekcijskih brizg za otroke od 8 do 12 let, so otroci uživali ob sami dejavnosti. Nastali so lepi izdelki, ki so jih lahko z “daljinskim upravljalnikom “ vodili. Robotska roka je lahko prijela predmet, ga dvignila, se obrnila in ga spustila. Uporaba roke je bila seveda še bolj zabavno kot izdelava. Kar pa me je res presenetilo, je bilo ob druženju s starši enega od udeležencev. Povedal sta mi, koliko teoretičnih dejstev o hidravliki, talku ter silah, jim je sin povedal. Mi smo pa to teorijo tako mimogrede in sproti podajali med samo izdelavo in uporabo roke.

Ko najprej začnemo z ustvarjanjem in eksperimentiranjem in potem dodajamo teorijo: dejstva, definicije in še kaj, se ta teorija dobro prime na izkušnje otrok. In ne samo, da se dobro prime, otroci jo tudi bolje razumejo in so bolj motivirani za učenje. 

Takšen način učenja zahteva nekaj spretnosti in verjetno tudi malo drugačen način dela.  Sam sem tudi šel skozi te izzive. Z vsako novo izkušnjo, z vsako novo vsebino, je šlo lažje. Vse skupaj pa sem vzel kot učenje z delom. Morda v prvo ni bilo idealno, sem se pa kaj naučil za naslednji poskus.

V zadnjih 10 letih intenzivnega dela s skupino otrok v vrtcu, s skupinami šolskih otrok v našem centru Modra delavnica in z izvajanjem številnih delavnic na tehničnih dnevih po slovenskih šolah, se je nabralo veliko konkretnih dejavnosti, ki so večkrat preizkušene in podkrepljene z odzivi otrok in učiteljev. 

Dejavnosti so prikazane tako, da jih lahko takoj uporabimo v razredu.  Za večino dejavnosti uporabimo materiale in pripomočke, ki jih najdemo v gospodinjstvu ali pa so poceni na voljo v ustreznih trgovinah.

Posebej pomembno pa je to, da otrokom na ta način damo izkušnjo skozi katero se uspešno in učinkovito učijo.

Kako preko učenja z delom navdušiti otroke za tehniko in naravoslovje?

Interaktivna spletna delavnica v trajanju 3 šolske ure predstavi nabor naravoslovno – tehničnih dejavnosti primernih za delo z otroki od 1. do 5. razreda.

Dejavnosti so prikazane tako, da jih lahko takoj uporabimo v razredu.  Za večino dejavnosti uporabimo materiale in pripomočke, ki jih najdemo v gospodinjstvu ali pa so poceni na voljo v ustreznih trgovinah.

Posebej pomembno pa je to, da otrokom na ta način damo izkušnjo skozi katero se uspešno in učinkovito učijo. Ko otroci nekaj poskusijo oz. sami ustvarjajo, so zelo dovzetni za učenje. Želijo tista znanja, ki jim bodo omogočila, da bodo pri poskušanju in ustvarjanju uspešni. 

Tisto, kar sami poskušajo in naredijo, bodo bistveno bolje razumeli in si tudi bolje zapomnili
.

Spletni seminar bo ponudil:

  • 20 (in še kakšna)  konkretnih dejavnosti
  • kaj in kako se otroci skozi te dejavnosti učijo
  • kako dejavnosti uspešno in učinkovito vključiti v pouk
  • katere materiale in pripomočke potrebujemo za izvedbo.

Nekaj konkretnih dejavnosti:

  • toplozračni balon in spoznavanje toplote ter energijskih pretvorb
  • električni kroge in elementi v krogu; vezave, stikala, tok in napetost
  • slonova zobna pasta in spoznavanje kemijskih reakcij
  • Kdaj zdrsi ali koristnost in škodljivost trenja
  • Zanimive naprave iz injekcijski brizg; hidravlika, pnevmatika, tlak in sile
  • Delujoči model elektromotorja, razlika med motorjem in generatorjem
  • Kaj pada hitreje in kako se znebimo zračnega upora?
  • Kako vse lahko napihnemo balon?
  • Prototipno učenje (zakaj je izkustveno učenje tako uspešno in kako ga uvesti v pouk?)
  • Učimo se programirati enostavne robotke – brez zaslonov.
  • Primi matematiko v roke (nekaj idej za izkustveno učenje matematike)

Večino dejavnosti lahko izvedemo z lahko dosegljivimi in poceni materiali in pripomočki. Precej jih najdemo v domači kuhinji, nekatere pa precej poceni lahko kupimo v različnih trgovinah.

To je le nekaj možnosti. Ko enkrat stopimo na pot učenja z delom na področju naravoslovja, tehnike in matematike, odkrivamo nove izzive in odkrivamo, da so vsi ti izzive zelo zanimivi za učence, jih motivirajo in jim omogočajo učinkovito učenje. 

Za učitelje to zagotovo pomeni na začetku dodatno delo . To delo pa je poplačano, ko prepoznamo, kako dobro se otroci naučijo določenih vsebin in kako odkrivajo svoje sposobnosti in interese.

Veliko dejavnosti pa je tudi takšnih, ki zahtevajo minimalno dodatnih priprav.
Uporabimo jih takoj in rezultat je tudi takoj viden.

Ta webinar je lahko dober izziv za novo šolsko leto. Vsako leto potrebujemo nekaj novih idej. Tukaj boste dobili
vsaj 20 idej in vsaka od njih bo odprla prostor za dodatne nove dejavnosti, nove metode, nove materiale. 

Po končanem webinarju dobite še opis vseh dejavnosti, dostop do našega YouTube kanala, kjer je veliko dejavnosti in poskusov predstavljenih preko videa ter vstop v FB skupino, ki je namenjena izmenjavi idej, postavljanju vprašanj, deljenju dobrih praks.

Webinar izvaja Danilo Kozoderc, univ. dipl. inž. elektrotehnike in prof. soc. in filozofije. Vodi Modro delavnico – center tehnike in naravoslovja v Framu. V zadnjih 10 letih je pripravil in vodil številne delavnice za otroke in mlade tako v centru v Framu kot tudi po šolah in drugih ustanovah v Sloveniji in Hrvaški. Prav tako pa je pripravil in izvedel veliko usposabljanja z učitelje in vzgojitelje ( Naravoslovje v vrtcu in 1. triadi, STEM v prvi in drugi triadi, Glava, roke in srce – izzivi poučevanja z delom.

Izvaja tudi usposabljanja za podjetja. V preteklosti je učil na srednji šoli in deloval kot skavtski voditelj.
 

Comments are closed.

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes