MojMeni

Test brez ocen

Ocene so velik vir težav v šolah. Ne gre pa za tiste klasične težave, ko se učenci borijo za čim boljše ocene in doživljajo travme ob enicah in ostalih za njih slabih ocenah.

Ocene preprečujejo učenje in zavirajo radovednost. Ko učenec doseže želeno oceno, se učenje pogosto konča.Ta trditev lahko velja tudi za učitelje.

Zaradi ocenjevanja morajo biti testi in spraševanja na nek način standardizirani in omejeni. Za odprta vprašanja ni prostora.

Za spremembo predlagam test brez ocen.

Namen

Pričakovanje vrednotenja (ocenjevanja) zmanjša ustvarjalnost. Učenci predvsem želijo reproducirati znanje ne glede na to, ali gre za odgovore na vprašanja ali za reševanje problemov. Sami niso tako gotovi vase, da bi  si upali poskusiti z nekimi nepreizkušenimi –  ustvarjalnimi rešitvami. Pogosto pa imajo tudi izkušnjo, da ustvarjalnost v testih ni zaželjena.  S testom, ki ga ne ocenjujemo, lahko vzpodbudimo vnos ustvarjalnosti.

Potek

  1. Pripravimo test, ki se na nanaša na snov, ki jo želimo preverjati.
  2. Razmislimo in pripravimo odprta vprašanja in probleme. Vprašanja in problemi, ki kličejo točno določen odgovor ali rešitev, bodo verjetno manj vzpodbujala ustvarjalnost.
  3. Učencem povemo, da testa ne bomo ocenjevali. Nagovorimo jih, naj iščejo svoje originalne rešitve in naj pri odgovorih vključujejo tudi znanja iz drugih področij.
  4. Teste popravimo in izpostavimo ter pohvalimo ustvarjalne odgovore in rešitve.
  5. Nekaj možnih idej za vprašanja pri posameznih vsebinah:
    1. Spoznavanje okolja:
      1. Kako so živali prilagojene za življenje v naših gozdovih?
      2. Kako najbolj hitro spremenimo liter vode v paro?
      3. Kamion se ustavi pred nadvozom čez cesto. Voznik ugotovi, da je kamion za 1 cm previsok. Kako rešiti problem, da kamion pride na cilj?
    2. Slovenski jezik
      1. Skupina učencev organizira Pokaži, kaj znaš. Napiši in oblikuj vabilo, ki bo privabilo na ta dogodek kar največ mladih in starih obiskovalcev.
      2. Napiši zgodbo o tem, kako pomembno je sodelovanje v razredu ali neki drugi skupini.
    3. Fizika, Naravoslovje in tehnika:
      1. Simon se je preselil v novo stolpnico. Mogoč je tudi dostop na njeno streho. Simon bi rad izmeril višino stolpnice. Na kakšne načine vse lahko to naredi?
      2. Manca je doma na hribu. V šolo in iz šole se vozi s kolesom. Kolesarjenje v hrib je zelo naporno. Kaj vse lahko naredi, da ga olajša?
    4. Matematika
      1. Imamo veliko vrečo pšenice. Kako bi lahko hitro in kar najbolj natančno ugotovili, koliko zrn pšenice je v vreči?
      2. Brez kalkulatorja natančno in hitro  izračunaj, koliko je 999999999 x 999999999. Kako bi rezultat zelo hitro približno ocenil?

, ,

No comments yet.

Dodaj odgovor

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes